1.
1.
Обука 30
наставника разредне и предметне наставе иницијалном обуком ДИЛСА
„Инклузивно образовање и израда ИОП-а“
2.
2.
Обука 20
наставника разредне и предметне наставе и педагошко психолошке
службе за
прилагођавање
приступа у раду са децом са посебним
образовним потребама дидактичко методичком обуком путем
акредитованог
семинара „Сметње у учењу – препознавање и превазилажење сметњи у учењу код
деце предшколског и школског узраста“ (Каталог бр. 757)
„Инклузивно образовање и израда ИОП-а“
је иницијална обука ДИЛС-а (локални
тренери са листе тренера) која обухвата израду описа и
педагошког профила детета и потребна је сваком наставнику
разредне и предметне наставе. У школи имамо 10 наставника и
стручних сарадника који су прошли ову обуку и пренели знања и
искуства осталим колегама али сматрамо да је лично учешће
неопходно и потрбно да сваки наставник прође ову обуку и дирекно
учествује.
„Сметње
у учењу – препознавање и превазилажење сметњи у учењу код деце
предшколског и школског узраста“ (Каталог бр. 757)
аутор програма Анамарија Вичек –дпл.
педагог – мастер.
Садржај семинара се односи на сметње
у; Пажња и поремећаји пажње; Проблеми у учењу, Опште стратегије
за рад са ученицима са сметњама у учењу у оквиру редовне наставе
и ваннаставних активности; Састављање и кориговање индивидуалног
плана подршке; Развојне игре, вежбе и задаци за развој одређених
базних когнитивних способности; Педагошко испитивање читања,
писања и рачунања – приказ и опис материјала, вежби и задатака
за испитивање и развој; Израда радних листова и осталих
дидактичких средстава; Приказ могућности развоја одређених
области, односно развојни приступ општим играма и дидактичним
средствима која се генерално користе у настави за рад са децом
са посебним потребама.
Ови семинари су одабрани
јер
имају за циљ да пруже подршку школи за укључивање деце/ученика
са сметњама у развоју у редован образовно-васпитни процес.
Баве се различитим изворима
тешкоћа у учењу и оснажују наставнике за промену приступа и
примену различитих стратегија учења.
3.
Једнодневна студијска посета 4
члана стручног тима за ИО и директора школе
модел школи
ОШ „Десанка Максимовић“ Чокот
По програму посете договорено је са школом
да присуствујемо једном часу разредне и једном предметне наставе
– снимимо и фотографишемо, размена искуства и преношење вештина
рада и организације у инклузивном одељењу од стране модел школе,
реализација ваннаставних активности до активности Ученичког
парламента и организација часова допунске наставе у трајању од
два часа. Школа
има инклузивну праксу и отворена је да кроз различите форме
размене током студијске посете пренесе своја искуства колегама.
На првој седници Наставничког већа директор школе и стручна
служба који су ишли у посету модел школи представиће колективу
своја искуства у једночасовној презентацији, као и за
3
- 5 представника Савета родитеља и Школског одбора. Наставник
разредне и наставник предметне наставе који је такође био у
студијској посети организоваће по разредним већима приказ
снимљеног видео материјала са часова и осталих активности.
4.
4.
Реализација и анализа 10 „отворених“ часова редовне и допунске
наставе у одељењима које похађају деца са сметњама у развоју од
стране
10 наставника који су прошли
обуку са семинара „Сметње у учењу –
препознавање и превазилажење сметњи у учењу код деце
предшколског и школског узраста“,
а којима присуствује најмање по
петоро колега из школе.
Десет наставника ће одржати 10 часова на
којима ће користити различите стратегије
прилагођавања наставе деци која
имају сметње у развоју или тешкоће у учењу. Сваком часу ће
присуствовати петоро
наставника,
тако да ће сваки наставник који ради у школи присуствовати бар
једном „отвореном“ часу. Сваки час ће бити анализиран на
састанку
који ће руководити стручни сарадник,
како би се препознала и издвојила добра решења и појачало учење
стратегија прилагођавања наставе.
5.
5.
Ученички парламент школе креира и у сарадњи са
ИО тимом
реализује локалну
кампању „Корак даље –
укључи се у инклузију“
којом се
промовише значај инклузивног
образовања – вршњачка едукација
– радионице заједно са 5 ученика средњих школа
волонтера
партнерима
Црвеног крста
кроз заједничку акцију „За доброту
је сваки дан добар дан“
6.
6.
„Дискриминација и стигматизација“– радионица за ученике чланове
Ученичког парламента
и
једно
предавање за наставнике од стране
члана партнера Црвеног крста.
Ученички парламент наше школе ће осмислити
кампању за промоцију инклузивног образовања. У реализацију
кампање ће бити укључен Тим за ИО и наставник руководилац
Парламента.
У оквиру кампање биће организована трибина
и радионице
за ученике наше школе са порукама о
значају инклузивноог образовања које ће бити послате
путем интернета (Веб страница школе,
FB)
и
путем локалних медија. Суштина је у томе да сваки ученик буде
информисан
о различитостима
и прихватању различитости.
Сва деца имају исте потребе, само их
задовољавају на другачији начин. Свако дете, без обзира на
способности и порекло заслужује посебну пажњу. „Када на њиви
посејемо сва зрна у исто време, сва изникну у различито време.
Нека се од њих отворе, нека не успеју. Можда сва зрна и не треба
да сејемо у исто време, јер је небитно када их сејемо, важно је
да се сва отворе. За отварање сваког семена треба да обезбедимо
услове, ухватимо процес онда
када почне, и што је најважније
свако семе треба да подржимо до краја".
7.
7.
Набавка савремених наставних средстава
и дидактичког софтвера за рад са децом у инклузивним одељењима као
и за рад са свом децом.
Полазећи од потреба ученика и компетенција наставника, одлучили
смо се да набавимо интертактивну таблу, едукативне софтвере за
предмете разредне и предметне наставе, видео камеру, дигитални
фото апарат који ће користити у раду са децом са посебним
образовним потребама а добит ће имати и сва остала деца.
8.
8.
Израда „Примера добре инклузивне праксе“ – водичa
за наставнике са различитим поступцима и техникама
рада у
инклузивном одељењу.
Захваљујући бројним семинарима
комуникацијских вештина и семинарима инклузивног образовања које
су прошли наставници наше школе као и обуке које ћемо имати у
оквиру овог пројекта
сматрамо да можемо да сакупимо
материјале
(примере добре праксе)
са
квалитетним
техникама рада у инклузивном одељењу. Ове материјале ћемо
прикупити и прилагодити нашим условима рада и садржајима
наставних предмета. Пет учитеља и пет наставника ће на својим
часовима током четири месеца испробавати ове технике у раду са
ученицима са тешкоћама у учењу, а након тога ћемо израдити Водич
за наставнике који ће садржати описе стратегија и техника које
су ефикасне у
раду са децом са сметњама у развоју
и тешкоћама у учењу. Сваки наставник
у школи ће добити примерак водича. По један примерак Водича
дајемо на поклон и свакој основној школи у општини.
|